آخرین بلاگ ها

معرفی وکیل خوب اصفهان

دفتر وکالت اصفهان، به مدیریت بهترین وکیل خوب اصفهان و دارای مدرک پایه یک دادگستری اصفهان با سالها تجربه و پرونده های موفق در دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی با رعایت اصول حرفه ای داشته اشت.

ثبت طلاق توافقی و مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

هنگامی که زن و شوهر بصورت توافقی و با رضایت یکدیگر خواهان طلاق و جدایی باشند؛ می بایست طبق قانون هایی که در رابطه با طلاق توافقی برقرار است، دادخواست داده و پیگیری نمایند. افزون بر آن در راستای صادر شدن رای طلاق توافقی با ضمیمه شدن گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه، زن و شوهر باید در تمامی مسائل اعم از فرعی و اصلی به توافق رسیده و تواقات خود را در دادگاه نیز تایید نمایند.

مراحل طلاق توافقی

  1. ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق برای اخذ نوبت مشاوره ( سامانه نوبت دهی طلاق )
  2. مراجعه زوجین به مرکز مشاوره خانواده توسط خودشان یا توسط ارجاع دادگاه
  3. صدور گواهی عدم سازش توسط مرکز مشاوره خانواده
  4. مراجعه زوجین به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق یا ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  5. توافق زوجین برای مهریه در طلاق توافقی، نفقه، حضانت فرزندان و…
  6. تشکیل جلسه دادرسی
  7. حضور در جلسه رسیدگی دادگاه
  8. صورت جلسه توافقات زوجین توسط دادگاه
  9. معرفی زوجه به پزشکی قانونی برای دریافت گواهی عدم بارداری توسط دادگاه
  • تحویل گواهی به دادگاه
  • صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم سازش) توسط دادگاه
  • تحویل رای دادگاه به دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق طی حداکثر 3 ماه
  • اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر و با حضور دو شاهد

طبق قانون آیین دادرسی مدنی، رای طلاق قطعی نیست و امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد. جهت ثبت قطعی رای طلاق و اجرای آن، زوجین باید 44 روز منتظر بمانند.

  • مدت 22 روز مهلت تجدید نظرخواهی
  • مدت 22 روز مهلت فرجام خواهی

 

 

اما زوجین پس از صدور رای می توانند از حق تجدیدنظر خواهی خود انصراف دهند و بلافاصله به دفتر طلاق مراجعه و جهت ثبت رای و اجرای صیغه طلاق توافقی اقدام نمایند.

مزایای طلاق توافقی

از جمله مزایای طلاق توافقی نسبت به انواع دیگر طلاق این است که در زمان کمتری حکم صادر می شود و زوجین از لحاظ عاطفی ضربه نمی بینند. رسیدگی به درخواست طلاق زوج، در دادگاه خانواده زمان بر است. زیرا در چنین حالتی موضوعاتی از قبیل مهریه، نفقه و حضانت فرزندان مورد رسیدگی و کارشناسی قضایی قرار می گیرد و از این رو زمان بر است. در مورد درخواست طلاق از طرف زوجه، بنابه دلایلی همچون عسر و حرج، ادعای زن باید بررسی و اثبات شود و در نتیجه نیازمند زمان طولانی است. حتی امکان رد تقاضای طلاق زوجه نیز وجود دارد. هم چنین در طلاق یک طرفه، به دلیل برخورد طرفین از روی کدورت با یکدیگر، زوجین و مخصوصا فرزندان از لحاظ روحی آسیب می بینند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

  1. اصل شناسنامه زوجین
  2. تصویر کارت ملی زوجین
  3. اصل عقدنامه ازدواج
  4. صورتجلسه توافقات زوجین
  5. آزمایش عدم بارداری
  6. گواهی بکارت (در صورت ادعا زوجه مبنی بر عدم نزدیکی)
    1. در این صورت زوجه می تواند از امتیاز حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق بهره مند شود.
  7. گواهی شرکت در جلسه مشاوره خانواده و غربالگری

نکات مهم طلاق توافقی بدون وکیل

  1. امکان طلاق زن در مدت عادت ماهانه یا نفاس وجود ندارد.
  2. عده طلاق زن حامله تا وضع حمل اوست.
  3. در صورت عدم توافق زوجین در ارتباط با حضانت فرزندان، مطابق قانون عمل خواهد شد.
  4. اولویت حضانت فرزند تا 7 سالگی با مادر و بعد از آن با پدر است.
  5. پرداخت مهریه توسط زوج به زوجه با طلاق توافقی ساقط نمی شود بلکه به توافق زوجین بستگی دارد.
  6. پرداخت نفقه به زن در زمان عده، وابسته به توافق زوجین است.
  7. پرداخت نفقه فرزندان طبق توافق خواهد بود. در غیر اینصورت برعهده مرد است.
  8. طلاق توافقی شامل دوران نامزدی (بدون عقد نکاح دائم)، نمی شود.
  9. دختر و پسری که عقد نکاح دائم بینشان منعقد شده، حتی تا زمانی که زیر یک سقف نرفته اند، مطابق قانون زن و شوهر محسوب شده و دوران نامزدی تنها مشمول دختر و پسری است که بدون عقد و جهت آشنایی با هم جهت ازدواج، در ارتباط هستند.

 

طلاق توافقی چگونه است
مهریه در طلاق توافقی

 

  • طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور، تنها در صورتی قابل ثبت در کنسولگری های ایران خواهد بود که زوجین درخواست کتبی به کنسولگری ارائه دهند و مراحل تایید و صدور و اجرای رای طلاق توافقی توسط اشخاص صلاحیت دار کنسولگری انجام شود.
  • چنانچه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور مربوط به طلاق را در مراجع ذی صلاح محل اقامت خویش پیگیری نمایند، حکم صادره توسط این مراجع تنها در صورتی که توسط دادگاه ایران بررسی و تایید شود، قابل اجرا در ایران می باشد.

وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی راهکاری برای به حداقل رساندن مشکلات و آسیب های جدایی است. در این نوع طلاق که در مطلب طلاق توافقی بصورت مشروح در خصوص چرایی و نحوه انجام آن صحبت کردیم در ظاهر همه چیز با توافق و سازش انجام می شود در صورتی که اصل بر عدم سازش است. اگر شما نیز تصمیم بر جدایی گرفته اید و قصد دارید همه چیز با توافق و بدون دردسر خاتمه یابد پیشنهاد ما این است که حتما با یک وکیل طلاق توافقی که در زمینه دعاوی خانواده و طلاق فعالیت می کند، مشورت نمایید و یا وکالت اینکار را به او بسپارید.

ما در وکیل سایا، بستری را فراهم کرده ایم که شما بتوانید به بهترین وکیل در حوزه مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. روال کار به این شکل است که می بایست شما با ما تماس حاصل نمایید و موضوع مورد نیازتان را مطرح نمایید. پس از اینکار یک وکیل و مشاور حقوقی به شما معرفی می گردد که بتوانید به کمک آن شخص به بهترین شکل ممکن نسبت به حل مشکلات و موانع پیش روی خود اقدام نمایید.

مزایای برخورداری از وکیل

آسیب های روحی از طلاق کاملا اجتناب ناپذیر است اما اگر این مساله همراه با مشاجره و درگیری های دامنه دار باشد آسیب های بسیار مهلکی را به همراه خواهد داشت. شما می توانید به کمک وکیل طلاق توافقی موجبات توافق بر سر جدایی و مجموعه موارد وابسته به آن نظیر حضانت فرزند، مهریه، اموال و … را فراهم نمایید تا هر یک از طرفین با کمترین لطمه روحی و در کمترین زمان ممکن از زندگی مشترک خارج شوند. باید توجه داشت زمانی که طلاق بصورت توافقی انجام نمی شود روند رسیدگی به مسائل بسیار طولانی و فرسایشی می شود که موجب آزردگی و لطمات شدید برای زوج و زوجه می شود. اگر باز هم هیچ توافقی بر سر مسائلی مانند مهریه، حق حضانت و دیگر مسائل ندارید می توانید به کمک وکیل طلاق توافقی راه حل مناسبی را برای حل این موضوع پیدا کنید. در مواردی که هیچ توافقی وجود ندارد طرفین با توجیه حقوق قانونی خود نسبت به پذیرش طلاق توافقی اقدام می نمایند.

نحوه انتخاب بهترین وکیل اصفهان از نظر مردم

مباحث حقوقی بسیار گسترده است و هیچ شخصی وجود ندارد که در همه زمینه های حقوقی و قانون دارای تخصص باشد. بر همین اساس می بایست متناسب با حوزه مورد نیازمان، اقدام به انتخاب وکیل یا مشاور نماییم. مبنا قرار دادن اینکه یک شخص به دلیل اینکه وکیل یا مشاور حقوقی است می تواند در همه زمینه ها به ما یاری نماید تصوری اشتباه است. برای مثال ممکن است یک وکیل در حوزه کیفری بسیار خبره و مجرب باشد اما اطلاعات آن در حوزه مربوط به دعاوی خانواده از یک فرد عادی نیز کمتر باشد!

ما اینحا هستیم که به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین وکیل اصفهان از نظر مردم یا سایر شهرهای ایران را پیدا کرده و آنرا برای وکالت یا مشاوره انتخاب نمایید. جالب است بدانید مجموعه وکیل سایا با بیش از 500 وکیل و مشاور حقوقی و کیفری همکاری دارد که در میان آنها بیش از 50 متخصص در حوزه خانواده و طلاق از شهرهای مختلف ایران وجود دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

ارائه گواهی عدم امکان سازش ظرف سه ماه پس از ابلاغ رای قطعی، به دفتر خانه ضروری است. در غیر اینصورت گواهی از اعتبار می افتد و باید مجدد درخواست داده شود. جهت دریافت نتیجه سریع تر و بهتر از درخواست طلاق توافقی در دادگاه، می توان از وکیل برای رسیدگی به امور کمک گرفت. با سپردن امور به وکیل، نیازی به حضور زوجین در همه مراحل نیست. روند رسیدگی بنابه اشراف وکیل به قوانین، کاهش می یابد. برای اینکار کافیست با موسسه حقوقی اصفهان تماس حاصل فرمایید.

منبع