آخرین بلاگ ها

معرفی وکیل خوب اصفهان

دفتر وکالت اصفهان، به مدیریت بهترین وکیل خوب اصفهان و دارای مدرک پایه یک دادگستری اصفهان با سالها تجربه و پرونده های موفق در دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی با رعایت اصول حرفه ای داشته اشت.

روش حقوقی حل معضل پارکینگ مزاحم در آپارتمان ها و پیگیری شکایت رفع مزاحمت پارکینگ

سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت این بار به یک معضل همیشگی می پردازد. پارکینگ مزاحم به پارکینگی گفته میشود که در پشت یک پارکینگ دیگر واقع شده است و اگر خودرو در آنجا پارک باشد، مانع از خروج خودرو در پارکینگ جلویی می گردد. به بیانی دیگر اگر کسی خودروی خود را هنگام پارک کردن، طوری پارک کند که پشت خودروی دیگری باشد و برای جابه جا شدن مشکلی ایجاد گردد.

وکیل تلفنی اصفهان سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهانهمیشه در به روز رسانی اطلاعات فنی و حقوقی خود و کاربران محترم سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان پیشگام بوده و می باشد. سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان به شما کمک می کند راهکارها ، مشورت با وکیل اصفهان و شرایط بهترین روش حل معضلات آپارتمان ها را  برای احقاق حق خود در  رابطه شکایت حق هرگونه پارکینگ و یا رفع مزاحمت از پارکینگ در اصفهان اختیار داشته باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت جامعه و انجام ساخت و سازهای متعدد، آپارتمان نشینی بسیار در شهر اصفهان رواج پیدا کرده است و یکی از مسائل مهمی که در خرید یا اجاره آپارتمان دغدغه بسیاری از افراد اصفهانی می باشد، مساله وجود یا عدم وجود پارکینگ است.
پارکینگ های آپارتمانها از قوانین خاصی برخوردار هستند و دارای انواع مختلفی می باشند. پارکینگ به دو دسته مزاحم و غیر مزاحم تقسیم می گردد. اگر کسی خودروی خود را هنگام پارک کردن، طوری پارک کند که پشت خودروی دیگری باشد و برای جابه جا شدن مشکلی ایجاد گردد، اصطلاحا می گویند این پارکینگ مزاحم است.
معمولا در صورت عدم وجود فضای کافی برای پارکینگ ها، این مشکل ایجاد می گردد. سایت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان همیشه در به روز رسانی اطلاعات فنی و حقوقی خود و کاربران محترم سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان پیشگام بوده و می باشد. سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان به شما کمک می کند راهکارها ، شرایط و بهرین روش حل معضلات آپارتمان ها را  برای احقاق حق خود در  رابطه با حق هرگونه پارکینگ و یا رفع مزاحمت از پارکینگ در اصفهان با کمک وکیل با تجربه اختیار داشته باشید.
 
پارکینگ
پارکینگ

تشخیص پارکینگ غیر مزاحم

پارکینگ غیر مزاحم به پارکینگی گفته میشود که جهت پارک نمودن خودرو و جابجایی آن، خودروی دیگری مانع عبور و مرور نباشد. توصیه میگردد در هنگام خرید آپارتمان به این نکته توجه گردد که پارکینگ، غیر مزاحم باشد، اگر تشخیص پارکینگ مزاحم برای شما سخت است و در صورتی که در خرید ملک و املاک بی تجربه هستید بدانید که دعاوی مرتبط با امور ملک و املاک، هرچند که در نظر اول امر کوچکی باشد، نیاز به راهنمایی تلفنی وکیل دارد. حتماً از وکیل متخصص ملک اصفهان که دارای مدرک کارشناس ارشد حقوق اراضی و ثبت املاک می باشد، کمک گرفته شود..

 

مقررات مربوط به پارکینگ مزاحم

یکی از قوانین شهرداری که بسیار کاربرد دارد، قوانین مربوط به پارکینگ مزاحم است. نکته مهم این است که اگر در سند ملک عبارت پارکینگ مزاحم درج گردد، قیمت ملک کمتر می شود. اگر عبارت پارکینگ مزاحم، صراحتا در سند مالکیت درج نگردد، ساکنین آپارتمان می توانند شکایت نمایند. تقسیم بندی پارکینگ مزاحم با توافق همه اعضای ساختمان انجام می گیرد و اگر توافقی میان آنان حاصل نگردد، شهرداری موظف است بر طبق قراردادهای خریداران آپارتمان این تقسیم را انجام دهد. واضح است که در اغلب موارد، پارکینگ مزاحم، نصیب کسی میشود که آخرین قرارداد را امضاء نموده است.
وجود پارکینگ مزاحم یکی از مشکلاتی است که این روزها به کرات دیده میشود و دردسرهایی را نیز برای ساکنین ایجاد کرده است. اگر در مبایعه نامه تنظیمی میان خریدار و فروشنده، قید گردد که فروش خانه به همراه یک پارکینگ می باشد، فروشنده ملزم به تحویل پارکینگ به خریدار است و اگر فضای کافی جهت تعبیه پارکینگ را نداشته باشد، موظف است که جریمه آن را به خریدار پرداخت نماید.

مطابق با قوانین موجود، هیچ یک از ساکنین آپارتمان این حق را نداشته و ندارند که خودروی خود را به گونه ای پارک نمایند که مزاحم رفت و آمد و جابجایی خودروهای دیگر شوند و اگر اقدام به این کار نمایند، میتوان از آنان شکایت نمود. بنابراین می بایست قوانین مربوط به پارکینگ در اصفهان، رعایت گردد. بطور کلی طبق قوانین پارکینگ، تقسیم پارکینگ به دو دسته اختصاصی و مشاع انجام می گیرد.
قبل از مراجعه به وکیل و سپردن پرونده خود حتما مطلب ویژگی های وکیل خوب اصفهان و معرفی بهترین وکیل اصفهان  را مطالعه نمایید
 
parking

تعریف پارکینگ اختصاصی:

پارکینگی است که تعیین فضا به مساحت، موقعیت و محل دقیق برای صاحب آن بطور مشخص برای پارکینگ تعیین شده و در سند نیز قید گردیده است و معمولا قیمت این پارکینگ ها دو تا سه برابر قیمت معمول می باشد.

تعریف پارکینگ مشاع:

زمانی بوجود می آید که پارکینگ اختصاصی نباشد و تخصیص آن بصورت مشاع باشد. به این شکل که در صورتجلسه تفکیکی، واحدهایی که می توانند بصورت مشاع از پارکینگ استفاده نمایند، قید می گردد در اینصورت فقط آن واحدها میتوانند از پارکینگ مشاع استفاده نمایند.

توصیه مهم این است که حتی الامکان از خرید واحدهایی که دارای پارکینگ مزاحم هستند، اجتناب نمایید چرا که دردسرهای عدیده ای را برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین در صورت وجود پارکینگ مزاحم، می بایست نسبت به تغییر آن به پارکینگ مشاع اقدام نمود. مالک پارکینگ مزاحم ملزم است که هیچگونه مزاحمتی برای خودروهای دیگر ایجاد ننماید و در صورتی که از جابجایی خودرو امتناع ورزد، میتوان از او شکایت نمود.

. سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان همیشه در به روز رسانی اطلاعات فنی و حقوقی خود و کاربران محترم سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان پیشگام بوده و می باشد. سایت موسسه حقوقی و دفتر وکالت بهترین وکیل خبره و با تجربه اصفهان به شما کمک می کند راهکارها ، شرایط و بهرین روش حل معضلات آپارتمان ها را  برای احقاق حق خود در  رابطه با حق هرگونه پارکینگ و یا رفع مزاحمت از پارکینگ اختیار داشته باشید.
سایت وکیل اصفهان در زیر دو نمونه نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه را در اینخصوص  ، جهت مطالعه به کاربران خود توصیه می نماید: