آخرین بلاگ ها

معرفی وکیل خوب اصفهان

دفتر وکالت اصفهان، به مدیریت بهترین وکیل خوب اصفهان و دارای مدرک پایه یک دادگستری اصفهان با سالها تجربه و پرونده های موفق در دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی با رعایت اصول حرفه ای داشته اشت.

کلاهبرداری در بورس به چه صورت است؟

گذشته ی کلاهبرداری هایی که در بورس اتفاق افتاده است به نخستین روزهای تشکیل این بازار برمیگردد. زمانی که کلاهبرداران بطور پیوسته بدنبال اغفال و فریب دادن سرمایه داران و سرمایه گذاران بصورت آشکارا یا پنهانی بودند؛ در نتیجه دائما پیشنهاد موسسه حقوقی اصفهان به سرمایه گذاران این عرصه و مخصوصا مبتدیانی که به تازگی وارد این بازار شده اند؛ این است که پیش از تصمیم برای خرید سهام به تمام جوانب آن توجه کنید و وجود کلاهبرداری در بورس را در نظر بگیرید. جهت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل اصفهان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بورس چیست ؟

قبل از اینکه درباره دعاوی بورس و وکیل بورس صحبت کنیم، ابتدا به تعریف مفهوم بورس می‌پردازیم. بازار سهام یا بورس یک بازار قانونی می‌باشد که در آن انواع مختلف اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت، سهام شرکت ها و… طبق قوانین و مقررات خاصی خرید و فروش می شوند.

در واقع بازار بورس، جهت حمایت از منافع ملی و سهامداران یک مکان شفاف برای معامله و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. تمام معاملات بازار بورس تحت نظارت سازمان بورس انجام می‌ شود.

این سازمان به افراد حقیقی و حقوقی که متخلف باشند، به هیچ عنوان اجازه فعالیت نمی‌دهد.‌ کارشناسان کمیته ای با نام کمیته قیمت گذاری، موظفند که قیمت گذاری اولیه عرضه سهام مخصوص به شرکت های وارد شده به بورس را انجام دهند.

مهم‌ترین مزیت بازار بورس این است که نسبت به روش های سرمایه گذاری دیگر سود بیش تری دارد.‌ شفافیت در معاملات ، قانونی بودن، دسترسی به اوضاع بازار بورس در تمام اوقات شبانه روز، نقد شد سریع و آسان سهام از دیگر مزایای بازار بورس هستند

حتی کمترین میزان سرمایه گذاری در بورس نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا می کند. زیرا با جمع شدن همین سرمایه های کم در کنار هم منابع مالی برای فعالیت بنگاه های مهم اقتصادی تامین می شود‌. همین امر موجب اشتغال زایی، رشد و رونق گرفتن کسب و کارها می شود.

مصادیق قانونی توسل به وسایل متقلبانه در کلاهبرداری

فریب دادن افراد به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها، کارخانه ها یا موسسات موهوم

فریب دادن افراد به داشتن اموال و اختیارات واهی

امیدوار کردن به امور غیرواقعی

ترساندن مردم از حوادث و پیشامدهای غیرواقعی

اختیار اسم یا عنوان مجعول

لازم به ذکر است رکن قانونی کلاهبرداری اینترنتی در ماده 67 قانون تجارت الکترونیک آمده است ککه بیان می دارد هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از «داده ‌پیام» ها، برنامه‌ ها و سیستم ‌های رایانه‌ای و وسائل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود، محو، توقف «داده‌پ یام»، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه‌ ای و غیره دیگران را بفریبد و یا سبب گمراهی سیستم ‌های پردازش خودکار و نظائر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه، اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل مال ماخوذه محکوم می ‌شود.

برای تحقق جرم کلاهبرداری باید رفتار مجرمانه مرتکب که توسل به وسایل متقلبانه برای اغفال قربانی می باشد منجر به نتیجه مجرمانه بردن مال غیر شود و بین آن ها رابطه علیت و سبببیت برقرار باشد.

منبع