آخرین بلاگ ها

معرفی وکیل خوب اصفهان

دفتر وکالت اصفهان، به مدیریت بهترین وکیل خوب اصفهان و دارای مدرک پایه یک دادگستری اصفهان با سالها تجربه و پرونده های موفق در دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی با رعایت اصول حرفه ای داشته اشت.

انتخاب بهترین وکیل خانواده در اصفهان

چگونه باید بهترین وکیل خانواده را انتخاب کرد؟ بهترین وکیل خانواده دارای چه ویژگی هایی میباشد و ما میبایست چه پارامتر هایی را در وکیل خانواده مورد نظر و اولویت خود قرار بدهیم؟ جواب به این پرسشها وقتی برای شما با اهمیت و اساسی میشود که با دقت به مسئله های مهم و بنیادی که در این روزها برای خانواده ها اتفاق می افتد یک زوج تصمیماتی میگیرند که به جدایی و یا حل اختلاف های میان خود منجر میشود، با دقت به مشکل های ملموس و  متععد اقتصادی و روزمره بمرورو زمان اختلاف ها و درگیری ها میان زوجها افزایش یافته و با وجود بروز مشکل ها و اختلاف ها، درخواستهای طلاق نیز افزایش زیادی داشته اند.

در تمامی دعاوی علی الخصوص دعاوی خانوادگی حضور وکیل خانواده می تواند بسیار راهگشا و چه بسا وجود بهترین وکیل خانواده می تواند از پیشرفت و یا بروز اختلافات جلوگیری ماید زیرا که وکیل خانواده با دانش و اطلاعات بالای خود و به پاس تجارب بسیار ارزنده در مسائل خانوادگی می تواند به بهتری شکل ممکن زوج ها را رهنمایی نماید و در صدد رفع اختلافات آنان بر آید.

بهترین وکیل خانواده باید ویژگی های بسیاری داشته باشد برای نمونه توانمند و مسلط به قوانین و مقررات کشور مخصوصا مسائل مهم خانواده باشد. در ادامه این مقاله از موسسه حقوقی اصفهان تمامی ویژگی هایی که بهترین وکیل خانواده باید داشته باشد را عنوان می نماییم تا با توجه به این نکات بهترین وکیل خانواده را از بین وکلای کار آزموده کشور انتخاب و گزینش نمایید.

بهترین وکیل خانواده در اصفهان چه وظایفی دارد؟

شاید بسیاری از مردم عبارت وکیل خانواده را با وکیل خانوادگی اشتباه بگیرند و این ذهنیت را داشته باشند که وکیل خانواده نیز همانند پزشک خانواده مسئولیت رسیدگی به دعاوی یک خانواده را برعهده دارد اما این تصور اشتباهی است.

وکیل خانواده در اصفهان یا شهرستان‌ها در اصل به کسی اطلاق می‌شود که تجربه و دانش کافی در زمینه‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی دارد. مشکلاتی از قبیل مطالبات نفقه زوجه و فرزندان، دعوی تمکین زوجه، مطالبات مربوط به اجرت‌المثل، به اجرا گذاشتن یا تقسیط مهریه، دعاوی مربوط به استرداد جهیزیه، حضانت فرزندان و مسائل مربوط به ملاقات با آنها پس از طلاق و مسائل مربوط به ازدواج و طلاق.

بنابراین، وکیل خانواده کسی است که بتواند در موضوعات فوق‌الذکر به موکلین خود مشاوره دهد. وکالت نیز همانند بسیاری از حوزه‌های تخصصی دیگر، علاوه بر دانش کلاسیک، نیازمند تجربه است. یک وکیل خانواده زمانی می‌تواند به موکل خود کمک کند که پرونده‌های مشابه و متعددی را در دادگاه‌های خانواده پیگیری کرده و از جزئیات قوانین مربوط به نحوه به کاربستن آنها اطلاع داشته باشد.

بهترین وکیل خانواده در اصفهان

بهترین وکیل خانواده در اصفهان چه موضوعاتی را پیگیری می‌کند؟

در ادامه موضوعاتی که بهترین وکیل در اصفهان (در حوزه خانواده)  مورد بررسی قرار می‌دهد را بیشتر توضیح می‌دهیم.

مهریه:

شاید بتوان گفت که یکی از متداول‌ترین دعاوی دادگاه‌های خانواده پرونده های مرتبط با مهریه است. سوالات زیادی در رابطه با مهریه وجود دارد و کسانی که دچار اختلافات خانوادگی باشند نیازمند مشاوره حقوقی خانواده در این زمینه هستند.

سوالاتی از این قبیل پاسخ دهد که:

  • پس از ازدواج می‌توان مهریه تعیین کرد؟
  • آیا در حین زندگی مشترک می‌تواند درخواست دریافت مهریه کرد؟
  • ممکن است مهریه به زنی که در خانه شوهر زندگی نمی‌کند تعلق می‌گیرد؟
  • تفاوت مهریه عندا‌المطالبه و عند‌الاستطائه در چیست؟
  •  در صورت عدم توان مالی پرداخت مهریه توسط زوج، چه اتفاقی می‌افتد؟

برای پاسخ به تمامی این پرسش ها بهترین و مهم ترین مورد این است که از وکیل خانواده پرسیده شود اما برای راهنمایی باید بیان نمود که زن در هر زمانی بعد از عقد نکاح می تواند مهریه خود را مطالبه نماید و البته با توجه به قانون کشور مهریه را به دو صورت می توان قرار داد، مهریه عندالاستطاعه و مهریه عندالمطالبه.

زوجه بعد از این که مهریه خود را درخواست کرد نامه ای برای زوج از طریق اداره ثبت ارسال می شود، که طی این نامه زوج ملزم به پرداخت مهریه می شود و اگر توان پرداخت نداشته باشد دادگاه طی حکمی پرداخت اقساطی مهریه را برای زرج لحاظ می کند.

اگر مرد ادعای اعسار کند و دادگاه خواسته مرد را مورد بررسی قرار دهد و تایید نماید رود دریافت مهریه به طول می انجامد، بهتر است در این راه از تجربیات وکیل خانواده بهره مند شوید تا  وصول مهریه به عقب نیوفتد.

انتخاب بهترین وکیل خانواده در اصفهان
انتخاب بهترین وکیل خانواده در اصفهان

اجرت‌ المثل:

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌توانید از وکیل خانواده بپرسید، موضوع اجرت‌المثل است. اجرت‌المثل در نظام حقوقی ایران بر اساس تبصره ماده 336 قانون مدنی مبلغی است که زوجه می‌تواند در قبال کارهایی که به درخواست شوهر انجام داده اما وظیفه شرعی او نبوده مطالبه کند.

اما تعیین مبلغ اجرت‌المثل کار ساده‌ای نیست و به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت و معمولاً دادگاه‌های خانواده با توجه به سابقه زندگی زن و شوهر، شرایط عرفی و تشخیص خود نسبت به تعیین مبلغ اجرت‌المثل اقدام می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با بهترین وکیل ارزان اصفهان یا شهرستان‌ها به صورت تلفنی یا حضوری مشورت کنید.

طلاق:

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند فرد را نیازمند وکیل خانواده کند، موضوع طلاق است. طلاق به سه صورت قابل انجام است. ساده ترین شکل آن طلاق توافقی است. در این نوع طلاق زوجین باید در مورد تمام شرایط طلاق به توافق رسیده باشند و سپس مراحل درخواست طلاق توافقی را طی کنند.

نوع دوم طلاق، طلاق به درخواست زوجه (زن) است که می‌توان گفت دشوارترین نوع طلاق به شمار می‌رود چرا که حق طلاق با زوج (مرد) است و چنانچه زنی دادخواست طلاق داشته باشد حتماً به مشورت با یک وکیل خانواده خوب نیاز خواهد داشت.

نوع سوم طلاق، طلاق از سوی زوج (مرد) است که در صورت پرداخت حقوق قانونی زن از جمله مهریه، می‌تواند فرآیند ساده‌‌تری نسبت به دو نوع قبلی باشد. متاسفانه در سالهای اخیر و با توجه به گسترش روند طلاق، این موضوع نیز به یکی از موضوعات متداول برای مشاوره با وکیل خانواده تبدیل شده است.

استرداد جهیزیه:

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است پس از طلاق باعث اختلاف خانواده‌ها شود، بحث استرداد جهیزیه یا پس گرفتن جهیزیه است. وکیل خانواده خوب می‌تواند به موکلین در این زمینه کمک کند تا میزان دقیق جهیزیه قابل استرداد مشخص شود.

شروط ضمن عقد:

شروط ضمن عقد همان تعهداتی است که زن و شوهر پیش از ازدواج می‌پذیرند. معمولاً افراد پس از بروز مشکل و اختلاف به وکیل خانواده مراجعه می‌کنند. اما یکی از زمینه های بسیار مهمی که پیش از ازدواج نیازمند مشاوره با وکیل خانواده است، چگونگی طرح شروط ضمن عقد است.

بهتر است زوجین اصفهانی پیش از ازدواج با بهترین وکیل خانواده در اصفهان مشورت کنند و درباره کم و کیف شروط ضمن عقد اطلاعات بیشتری به دست آورند تا در آینده احتمالاً دچار مشکل نشوند. برای تحقق شروط ضمن عقد نیز می‌توان از توصیه‌های حقوقی این وکلا استفاده کرد.

انتخاب بهترین وکیل خانواده در اصفهان
انتخاب بهترین وکیل خانواده در اصفهان

حضانت فرزندان

حق حضانت یعنی حق سرپرستی فرزندان یکی از چالش‌برانگیزترین دعاوی در زمینه حقوق خانواده به شمار می‌رود. معمولاً تا خانواده‌ها به بن بست نرسند در این خصوص طرح دعوی نمی‌کنند. لذا زمانی که بحث گرفتن حق حضانت مطرح است، نشان از آن دارد که اختلافات خانوادگی عمیقی وجود دارد که نیازمند حل و فصل حقوقی است. وکیل خانواده در این حوزه نیز می‌تواند کمک‌کننده و تسهیل‌گر باشد. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه و یا پیدا کردن بهترین وکیل در اصفهان در زمینه خانواده هستید با ما تماس بگیرید.

نفقه

نفقه عبارت است از هزینه ای که باید توسط مرد به زن پرداخت گردد. طبق ماده 1107 قانون مدنی ایران:

نفقه عبارت است از تمام نیازهای متعارف و در شأن زن نظیر خوراک، پوشاک، مسکن، اثاثیه منزل و هزینه درمان و بهداشت و حتی خادم (در صورتی که متناسب با شأن وی باشد).

البته در پرداخت نفقه شرط تمکین ضروری است یعنی در صورتی که زن از مرد تمکین نکند و بدون مجوز شرعی یا منع قانونی از انجام وظایف زوجیت استنکاف ورزد، مرد می‌تواند نفقه وی را پرداخت نکند. اثبات عدم تمکین بر عهده زوج است. حتی در صورت طلاق رجعی باشد، مرد موظف است که نفقه زن را طی دوره عده نیز پرداخت کند.

نفقه از جمله موضوعات بحث‌انگیزی است که ممکن است خانواده‌هایی که در حال زندگی با هم هستند و قصد جدایی نداشته باشند را نیز به دادگاه بکشاند. بهترین وکیل خانواده در اصفهان می‌تواند اطلاعات لازم را برای پیگیری چنین پرونده‌هایی در اختیار موکلان قرار دهد و در صورت نیاز پرونده‌ آنها را نیز پیگیری نماید.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده

ویژگی هایی که بهترین وکیل خانواده اید داشته باشد این است که باید امین و رازدار باشد و بتواند اعتماد موکل خود را در خصوص این موضوع یعنی امنیت، جلب نماید تا موکل تمام مورد را به او اعلام نماید، با بیا تمامی نکات است که وکیل می تواند به بهترین شکل ممکن موکل خود را راهنمایی نماید.

وکیل خانواده باید بهترین راه ها را به موکل خود پیشنهاد دهد تا رود پرونده به بهترین شکل ممکن پیش رود.

بهترین وکیل خانواده باید بتواند دعاوی خانوادگی را مدیریت نماید و مشاور زبده برای موکلین خود باشد.

وکیل خانواده باید به صورت کاملا منطقی تمامی نکات را در خصوص پرونده برای موکل خود عنوان نماید و تشخیص دهد که نتیجه دعوا به نفع موکل خواهد بود یا خیر.

یکی دیگر از ویژگی های مهم بهترین وکیل خانواده این است که علاوه بر تسلط کامل بر قوانین و مقررات و به روز بودن این اطلاعت، آشنایی با روند کامل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر و همچنین دیوان عالی کشور است.

وجود و حضور وکیل خانواده در پرونده های خانواده این مهم را به ارمغان می آورد. که پرونده ها به بهترین شکل ممکن در جریان باشند. و به کاهش پرونده هایی که افراد بدون داشتن دانش حقوقی آن ها را مطرح می کنند. و باعث ازدیاد پرونده در مراجع قضایی می شود کمک می کند.

منبع