آخرین بلاگ ها

معرفی وکیل خوب اصفهان

دفتر وکالت اصفهان، به مدیریت بهترین وکیل خوب اصفهان و دارای مدرک پایه یک دادگستری اصفهان با سالها تجربه و پرونده های موفق در دعاوی حقوقی، کیفری و خانوادگی با رعایت اصول حرفه ای داشته اشت.

وکالت و وکیل جرایم پزشکی در اصفهان

وکیل جرایم پزشکی کیست ؟

وکیل جرایم پزشکی وکیل پایه یک دادگستری است که به کلیه امور مربوط به قوانین و مقررات ویژه پزشکان ایران آگاهی کامل داشته باشد و بتواند به شکل تخصصی به مسائل مربوط به تقصیر پزشک بپردازد بدین معنا که باتوجه به این که شخص پزشک حسب شرایط می تواند هم دارای مسئولیت مدنی و کیفری باشد شخص وکیل جرایم پزشکی باید به صورت کامل با قوانین حقوق ایران آشنایی داشته باشد چناچه که اگر پزشک مرتکب اشتباهی شود حال چه شخص بیمار بخواهد حق خود را دریافت نماید چه شخص پزشک از روی اهمال و تقصیر به بیمار ضرری وارد ساخته باشد هر دو این اشخاص برای رسیدن به عدالت و حق خود نیازمند وکیل متخصص در حوزه جرایم پزشکی می باشند که به موجب یک قرارداد وکالت با وکیل پایه یک دادگستری که در این حوزه تخصص دارد کلیه ی امور مربوطه را به وکیل جرایم پزشکی می سپارند.

جرایم پزشکی شامل چه مواردی میشوند ؟

به این شکل که شخص پزشک گاها با وجود این که در حوزه تخصصی خود از دانش کافی برخوردار نیست اقدام به نوشتن نسخه ای برای بیمار می نماید که این امر موجب ورود زیان جسمی و ضرر مادی به بیمار می گردد و گاه نیز شخص پزشک با اقدام به توهین به فرد بیمار موجبات شکایت را نسبت به خود فراهم می اورد چرا که توهین و فحاشی از منظر قانون جرم محسوب و دارای مجازات است.
در هر صورت باید به این موضوع اشاره کرد که کلیه موارد مطروحه هر چند از روی سهل انگاری شخص پزشک باشد از حیث قانون اساسی جرم محسوب میگردد و برای آگاهی کامل در این مورد که پزشک در چه مواردی دارای مسئولیت از حیث کیفری می باشد می توان با وکیل جرایم پزشکی مشورت کرد.

چه مواردی جز مصادیق جرایم پزشکی است ؟

از موارد مهمی که میتوان به آن اشاره نمود و آن ها را جز مواردی دانست که اصطلاح جرم پزشکی به آن بار میشود:
انجام کلیه امور پزشکی که باید منحصرا توسط پزشک در محیط بیمارستان و با استفاده از تجهیزات خاص صورت بگیرند و پزشک بدون در نظر گرفتن این شرایط اقدام به انجام درمان بیمار در محیط درمانگاه و یا مطب شخصی خود می نماید و به این شکل موجب ورود ضرر جسمی به بیمار میگردد.

جرایم پزشکی
وکیل جرایم پزشکی در اصفهان

افشای اسرار بیمار توسط پزشک اعم از بیماری هایی که واگیردار نیستند موجبات مسئولیت پزشک را فراهم می اورد و مطابق ماده ۶۸۴ قانون مجازات اسلامی برای این نوع جرایم تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.
انجام جنایت در عمل جراحی به این شکل که پزشک بدون علت پزشکی یکی از اعضای بدن شخص بیمار را حین جراحی قطع یا خارج نماید.
صادر کردن گواهی خلاف واقع به این صورت که پزشک به طور مثال برای معافیت فرد از دوره سربازی گواهی صادر نماید علاوه بر آن که وجه دریافتی از پزشک مسترد می گردد به حبس و جزای نقدی مطابق قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.
کلاهبرداری در امر پزشکی به این معنا که پزشک اقدام به تبلیغات پزشکی خلاف اصول و علم پزشکی می نماید و به واسطه ی این تبلیغ اشتباه افرادی متحمل ضرر جسمی و مادی می گردند.
در این خصوص شخص پزشک برای رسیدگی به پرونده خود و دفاع از شکایت مطروحه می تواند با وکیل جرایم پزشکی متخصص مشورت نماییده و در صورت لزوم قرارداد وکالت منعقد نماید.

قصور پزشکی به چه شکل اثبات می شود ؟

آن چه که در ابتدا باید به آن اشاره نماییم این موضوع می باشد که در هر شکایتی شخص شاکی باید ادله ای را برای اثبات حقانیت خود در شکواییه ضمیمه نماید و اثبات قصور پزشکی شخص پزشک توسط نظر کارشناس پزشکی قانونی و کمیسیون نظام پزشکی با در نظر گرفتن ادله و شواهد ضمیمه شده مورد اثبات واقع میشود.
حال این که شخص شاکی چه مدارکی را باید ضمیمه پرونده نماید باید بیان نماییم که شاکی که فی الواقع همان بیمار می باشد باید پرونده ی پزشکی خود را که شامل نسخه های صادره از جانب پزشک می باشد به همراه برگه هایی مبنی بر بستری شدن خود و در صورت وجود عکس هایی که قبل از عمل از وی گرفته شده آن ها را ضمیمه نماید و سپس برای تعیین میزان تقصیر پیش آمده به پزشکی قانونی برای گرفتن گواهی ارجاع داده می شود و به این شکل بعد از تقدیم شکواییه به مرجع قضایی ذی صلاح پرونده ارجاع و روند رسیدگی به پرونده به طور تخصصی آغازخواهد شد.

مراحل شکایت و رسیدگی به جرایم پزشکی

شخص بیمار برای شکایت بر علیه پزشک باید مراحلی را طی نماید که این مراحل به شرح زیر می باشد ابتدا باید شکواییه ای در دفتر قضایی تنظیم نماید که این کار در موسسه حقوقی اصفهان نیز صورت می پذیرد ، بعد از آن این شکواییه در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می گردد و پرونده به دادسرای انتظامی پزشکان ارجاع داده می شود.
در این خصوص شخص بازپرس اقدام به تحقیقات در خصوص پرونده ارجاع شده می نماید و نسبت به آن با توجه به رسیدگی انجام شده قرار جلب دادرسی پزشک را صادر می نماید و بعد از صدور قرار باید شخص دادستان را از این موضوع با اطلاع نموده که پزشک خاطی مجرم است و در این جا شخص دادستان کیفرخواست صادر کرده و اعلام مجرمیت پزشک را می نماید و از دادگاه صلاحیت دار که دادگاه کیفری دو می باشد درخواست رسیدگی و صدور حکم را خواستار می شود که شخص بیمار در این جا می تواند انجام کلیه این مراحل را به طور کامل به وکیل جرایم پزشکی بسپارد.

وکیل جرایم پزشکی اصفهان
وکالت و وکیل جرایم پزشکی

 

مجازات جرایم پزشکی شامل چه مواردی می شود ؟

در رابطه با این مسئله که چه مواردی در زمره ی جرایم پزشکی قرار می گیرند باید بیان نمود که ابتدا این امر باید مشخص گردد که آن چه که پزشک انجام داده است ناشی از قصور پزشکی بوده است به این معنا که پزشک در عمل جراحی انجام شده مرتکب عمل اشتباهی شده یا کاری که باید برای بهبود بیمار در حین جراحی انجام می داده است را انجام نداده است و از این باب دچار تقصیر شده است یا خیر ؟
اگر عمل پزشک ناشی از این اعمال باشد وارد حوزه ی جرایم پزشکی می شود و شخص بیمار می تواند با ارائه ادله مورد نیاز و شکایت از شخص پزشک و صدور حکم به نفع خود مجازات کیفری برای پزشک به همراه داشته باشد.
حال اگر عمل ارتکابی توسط پزشک ناشی از تخلف وی باشد به این صورت که با تبلیغات اشتباه باعث بروز ضرری به بیمار گردد، این تخلف مصداق جرم پزشکی نمی شود و مجازات پزشک توسط سازمان نظام پزشکی صورت خواهد گرفت.

بهترین وکیل جرایم پزشکی در اصفهان

شما می توانید در خصوص مشکلات پیش آمده ناشی از جرایم پزشکی که از قصور و اهمال شخص پزشک برگرفته می شود با وکیل جرایم پزشکی متخصص در امور کیفری و حقوقی موسسه حقوقی اصفهان تفاهم که به کلیه قوانین و حقوق مربوط به این حوزه اشراف و آگاهی دارد مشاوره داشته باشید و در صورت نیاز با انعقاد قرارداد وکالت از وکیل متخصص در این حوزه یاری بطلبید چرا که انتخاب وکیل درست در این زمینه می تواند بهترین تصمیم برای رسیدن به حق شما باشد.

مزایای مشاوره با وکیل جرایم پزشکی در موسسه حقوقی اصفهان

استفاده و مشاوره گرفتن از بهترین وکیل اصفهان متخصص در امور جرایم پزشکی به این جهت حسن دارد که شما با مشورت با وکیل موسسه حقوقی اصفهان در این زمینه می توانید پیش از هر گونه اقدام در این زمینه از قوانین و مراحلی که باید طی شود اگاهی پیدا بکنید و با توجه به شرایط پیش آمده اقدامات لازم را انجام دهید و در صورت نیاز با وکیل متخصص در جرایم پزشکی موسسه ما قرارداد وکالت تنظیم نمایید.

منبع